—  Werkplaats  —

Alleen een bandje vervangen of je jaarlijkse onderhoudsbeurt? Alle werkzaamheden aan je fiets verrichten we met passie en kunde,
zodat jij er blij mee bent en wij er trots op zijn.

A la carte

  • 20,- Ketting Installeren
    30,- Cassette Installeren
    10,- Quicklink installeren

  • 35,- Kettingbladen vervangen
    (+10,- afstellen voorderailleur bij verandering grootte kettingblad)

  • 40,- Vervangen/installeren Trapas lagers (Threaded of Press-fit).

  • 20,- Rem systeem opfrissen
    Lubriceren van alle draaipunten en kabels, positioneren van de remblokken, verwijderen van de gehele rem van het frame wanneer nodig.
    20,- Remklauw installatie
    15,- Rembokken vervangen
    20,- Remkabels vervangen
    (+5,- interne kabels)

  • 10,- Rotor vervangen
    15,- Uitlijnen huidige rotor
    10,- Schijfremblokken vervangen
    45,- Volledige service hydraulisch schijfrem systeem
    (+20,- interne kabels)
    Inclusief vervangen van remblokken, vervangen kabels, bump- of volledige vloeistof vervanging, remklauw aanpassing etc. De benodigde onderdelen zijn niet bij deze service inbegrepen.
    15,- Bump Bleed // Gravity Bleed

  • Installatie van schakel/rem hendel, inclusief installatie van stuurlint, rem- en schakel kabels, derailleur en rem afstellingen. De benodigde onderdelen zijn niet bij deze service inbegrepen.

    50,- ‘Drop-bar’ schakel en remsysteem installatie met mechanische remmen (per kant)
    (+15 Interne kabels)
    75,- ‘Drop-bar’ Schakel en remsysteem installatie met hydraulische remmen (per kant)
    (+10 Interne kabels)

  • 20,- Afstellen standaard balhoofd lagers
    45,- Onderhoud ‘Chris King’ model balhoofd lagers
    45,- Onderhoud losse kogellagers balhoofd
    Verwijderen van de lagers, schoonmaken, opnieuw invetten en terugplaatsen. Beschadigde kogellagers worden vervangen en alles op torque terug gezet.

  • 15,- Binnenband vervangen (per band)
    30,- Tubeless lek repareren (per band)
    20,- Wiel richten (bij een kleine slag)
    40,- Wiel slag reparatie
    (+15 tubeless set-ups)
    Wanneer een wiel niet recht is, een hoogte slag of niet meer in ‘Dish’ is, zullen alle spaken uit de spanning gehaald moeten worden, om vervolgens weer op spanning te worden gezet. Bij deze service zal de band en het velg lint verwijderd worden. Een aantal nieuwe spaken zijn inbegrepen, overige onderdelen niet.
    Belangrijk: Bij grote slagen is het vooraf onmogelijk te bepalen of het wiel volledig te repareren is. Succes is niet gegarandeerd, al doen wij natuurlijk ons uiterste best!

  • 45,- Voel je weer veilig rapport

    Rammelt of piept je fiets en voelt hij wat onveilig aan? Bij een veiligheidscontrole gaan we je hele fiets na, op zoek naar alle mogelijke zwakke plekken die je zelf misschien over het (bal)hoofd ziet. We controleren onder andere:

    - Alle lagers op schade en speling
    - Banden op schade en slijtage
    - Remblokken
    - Spaakspanning
    - Derailleurs
    - Drop-out alignment
    - Ook zullen we al je schroeven nalopen of ze goed vast zitten.


    Vervolgens krijg je van ons een rapport over hoeveel TLC je fiets nodig heeft en hoe veel het zou kosten om hem weer klaar te stomen voor het nieuwe seizoen!

    Tip: Hou deze service in je achterhoofd mocht je erover na denken een tweede-hands fiets te kopen. Laat deze service doen voordat je de knoop doorhakt zodat je met meer vertrouwen en blijdschap op je nieuwe fiets stapt.

  • 80,- Verzekeringscontrole en rapport

    Voor diegene die een ongeluk hebben gehad. Een volledig rapport met foto’s van de schade, en een offerte voor het werk om je fiets weer terug te brengen naar zijn volle (tijdelijk vergane) glorie.

  • voor alle overige werkzaamheden, rekenen wij 20,- per kwartier.

    Mocht je vragen hebben over specifieke werkzaamheden die niet in dit overzicht staan, neem dan vooral contact op en dan helpen we je verder!

De kleine beurt

  • 75,-

    Voor wanneer je fiets niet in een heel slechte staat is, maar een aantal kwaaltjes langzaam de kop op steken. Denk aan speling van de lagers, kleine slagen in de wielen, wat problemen met schakelen, remmen grijpen later dan wenselijk, etc.

    Tijdens de kleine beurt vervangen wij geen onderdelen. Mocht dit wel nodig zijn nemen wij natuurlijk contact op. Mocht je toch willen dat wij de onderdelen voor je vervangen, bieden we de optie om dit a-la-cart aan te pakken of te up-graden naar een grote beurt zonder extra kosten.

    Onderhoud zoals het volledig demonteren van je naven, een volledige hydraulische service of het volledig spannen van je wielen zijn voorbeelden van werk wat buiten dit pakket valt.

  • - Lagers Afstellen
    - Schroeven en boutjes afstellen
    - Wielen richten
    - Kabels lubriceren
    - Hydraulisch systeem ontluchten
    - Derailleurs afstellen
    - Remmen afstellen
    - Toebrengen van smeer/carbon paste
    - Banden op spanning brengen
    - Ketting olie verversen

    Verder doen wij een grondige controle* van alle slijtage gevoelige onderdelen, onder meer:
    - Beide banden
    - Remoppervlakken
    - Ketting
    - Cassette
    - Kettingbladen
    - Derailleurs en pulley-wheels
    - Stuurlint
    - Kabels en behuizing

    *Dit betreft alleen de controle, eventuele werkzaamheden aan deze onderdelen is niet inbegrepen.

De grote beurt

  • 175,-

    Af en toe heeft je fiets wat TLC nodig. Daar is deze grote beurt voor..

    Dit pakket is completer dan de kleine beurt, aangezien hier het vervangen van versleten onderdelen bij zit inbegrepen.

  • Wanneer je je fiets aflevert, zal de monteur de fiets nauwkeurig onderzoeken. Zodra dat gedaan is, ontvang je van ons een e-mail met daarin een rapport van de bevindingen. Op basis daarvan bepaal jij wat je wel en niet wil laten doen en met welke onderdelen. Zo zijn er geen verrassingen!

    Wat wij doen tijdens de grote beurt:
    - Drivetrain grondig reinigen
    - Drivetrain onderdelen vervangen*
    - Wielen uitlijnen (voor en achter)
    - Alle lagers nalopen, schoonmaken en opnieuw invetten
    - Derailleurs nalopen en afstellen
    - Remmen nalopen en afstellen
    - Remblokken vervangen*
    - Stuurlint vervangen*
    - Schroefspanning over de hele fiets nalopen en afstellen
    - Waar nodig opnieuw invetten en toevoegen carbon-paste

    *Excl. onderdelen

De volledige revisie

  • 250,-

    Misschien heeft je fiets een aantal jaren in de schuur gestaan. Misschien heb je een fiets tweede hands gekocht die een hard bestaan heeft gehad of misschien heb je dit jaar zoveel kilometers gemaakt dat al je onderdelen eigenlijk vervangen zouden moeten worden? Dan is de volledige revisie voor jou de uitkomst.

    We halen je fiets volledig uit elkaar, controleren elk schroefje en boutje dat op je fiets zit en zetten alles weer vakkundig in elkaar. Zo vinden we alle kleine gebreken die er mogelijk in zijn gekropen.

    Tip: Kan je je een beter kerst-, verjaardagscadeau bedenken voor je fanatieke fietsvriend(in)?

  • In dit pakket komt alles van het frame en wordt de fiets volledig gereviseerd.

    Wanneer er onderdelen vervangen moeten worden, nemen wij uiteraard contact op voordat wij iets installeren of vervangen.

    Een volledige revisie kan er bijvoorbeeld zo uit zien:
    - Het frame, het stuur en zadel pen worden gedemonteerd, schoongemaakt en van binnen en buiten gecontroleerd op schade
    - Reinigen, invetten en opnieuw monteren van alle onderdelen
    - Eventueel vervangen van beschadigde, versleten of te ‘upgraden’ onderdelen*
    - Onderhoud hydraulische systeem schrijfremmen
    - DI2 updates doorvoeren
    - Tubeless tape vervangen
    - Tubeless sealant verversen
    - Kabels en behuizing vervangen*
    - Uitlijnen van je wielen (voor en achter)
    - Alle lagers nalopen, schoonmaken en opnieuw invetten
    - Derailleurs nalopen en afstellen
    - Remmen nalopen en afstellen
    - Remblokken vervangen*
    - Stuurlint vervangen*
    - Schroefspanning over de hele fiets nalopen en afstellen

    *Excl. onderdelen